Vuff... tervehdys taas pitkästä aikaa !  Kyllä kesä on ollut mukavaa aikaa, on puuhasteltu kivoja juttuja, joista uima hommat ovat olleet ykkös juttuja.

Niin ja sit on ilmaantunu taas näitä ikäviäkin juttuja, joista äippä halus nyt kirjoittaa muidenkin tietoon.

Juu eli viime viikon tiistai iltana mulla ilmaantui lievää takapään aristusta ja jäykkyyttä ja ruokailukin oli hiukan hitaanpaa kuin normaalisti, sillä niskajäykkyyttäkin oli. No äippä oli heti kauhuissaan ja melko varma itsestään, et tiesi mitä oli tulossa ja keskiviikko aamuna 28.7.2010 klo 8.00 soitti samantien eläinlääkärille ja sai varattua samalle päivälle klo 13.00 ajan. No siinä yön ja aamupäivän aikana mun olo vain huononi. Maate meno kävi jo todella työlääksi ja kiljaisin muutaman kerran jo kivusta, jota tunsin takapäässäni. Enää ei hännänheilutus tuntunut mukavalta ja mieli oli muutenkin tosi apea.

Vihdoin koitti aika jolloin pääsimme Anjalankosken Eläinlääkäriasemalle, jossa pari vuotta takaperin olimme samanlaisten oireiden saattelemana. Silloinhan oireeni diagnosoitiin borrelioosiksi. Vasta-aine testiä ei silloin otettu ,sillä tulos olisi voinut olla vääristynyt, koska olin edellisenä iltana saanut ison annoksen kortisoonia ja muutenkin oireiden ilmaantuessa ensi kerran ei välttämättä testistä olisi näkynyt tuon tulosta.

Nyt lääkärin tutkiessa olivat oireeni täysin samat kuin pari vuotta takaperin, paitsi leuk tulokset vielä korkeammat 25400.  Lisäksi nyt otettiin vasta-aineet vetlabbiin ja niiden tulokset saataisiin seuraavana päivänä tietää. (Äippä itse oikein vaati tuon kokeen ottoa sillä haluaa olla täysin varma minkä taudin kanssa tässä nyt sitten ollaan tekemisissä, eikä jää kenellekkään sijaa muille epäilyille.) Juu no sit mä sain suoraan suoneen kipupiikin, jotta olo vähän helpottaisi ja kotieväiksi paria eri antibioottia ja tulehduskipulääkettä ja ensi perjantaina on kontrolli, jossa tsekataan nuo leuk arvot ja katsotaan jatkohoito ohjeet. Lisäksi äippä on laatinut listan epäselvistä asioista joita haluaa lääkäriltä kysellä ja selvittää, kerrotaan sitten muillekkin tultiinko me niillä tiedoilla kuinka paljon viisaammaksi.

Niin ja sit tosiaan äippä soitti seuraavana päivänä niistä vasta-aine testin tuloksista ja lääkäri totesi, et niin valitettavaa kuin se onkin, niin testin tulos oli positiivinen ja ainut mitä lääkärikin osasi lohdutukseksi sanoa, et nyt ainakin tiedetään missä mennään ja mitä tehdään.

Nyt jäi Toller Show multa taas väliin, kuten Kuopion keikkakin, mut äippä viittas näyttelyille vain kintaalla ja tuumas että pääasia kunhan saa meiksin kuntoon ja mulle hyvän olon, ettei tarvi kärsiä kipuilusta.

Mut oikeesti kun mäkin mietin, niin mun eka Toller Show jäi väliin juuri sairastuttuani ekan kerran borrelioosiin ja toiseen mä jo pääsin mukaan osallistumaan, mut silloinkin oli tuo Siku pystykorva partroinut mun turkin uuteen uskoon eli ei tainnu olla ihan täysin edustuskelpoinen ja nyt sit kolmannella kerralla tuo borrelioosi ponkaisi itsensä taas ilmoille.

Niin tuo tulee kummittelemaan koko mun elämän ajan meidan perheessä, sitä ei voi milloinkaan tietää, et koska se alkaa oireilemaan, kun tuota pirulaista ei koskaan saa kokonaan pois mun elimistöstä eli siinä mulle painajaista kerrakseen.

Tämän hetkinen olotilani kliinisesti on ihan ok, mut perjantaina tosiaan vasta selviää et kuin nuo tulehdusarvot ovat laskeneet.

Palataan silloin asiaa. Hymy