Vuff... taas vaan kaikille. Kylläpä on aikaa kerennyt vierähtää viime kerrasta ja tapahtumiakin on tietty ollu sitten senkin edestä.

Viimeisin tapahtumahan meillä oli tuo MH-luonnekuvaus, joka oli mun mielestä melko jännä juttu. Ensin ajetaan pitkä matka sit käydään lenkillä ja sit viel mennään kuvaus alueelle, jossa oli kivoja juttuja mut myös vähän jännittäviäkin juttuja. Kaiken lisäksi toi meitin äippä ei ollu normi lainkaan, eikä se käyttäytyny ollenkaan niinkuin yleensä, jostain sairaudestahan ne haastoivat. Joka tapauksessa sen käytös kyllä varmasti heijasti myös mun käytökseen, sillä eihän se osannut edes kehua niinkuin yleensä kun mä teen jotain rohkeasti tai hienosti. Se vaikutti aivan siltä kuin se keskittyisi vain itseensä eikä minuun kiinnittäisi mitään huomiota ei edes sellaisissa tilanteissa joissa mä olisin tarvinnut ehkä sen kannustusta. Eli mä menin kyllä koko kuvauksen täysin omillani ilman tukea ja suurempia kannusteita. Hyvinhän tuo meni kuitenkin. Arvosteluhan on nähtävissä mun omalla sivulla uutena ala-linkkinä.

Niin mitäs sitten muuta, no treenattu ollaan toki säännöllisesti, mut pitemmillä väli ajoilla eli kerran tai kaks viikossa ja tietty mitä sit ihan kotosalla jotain pientä puksattu. Lähinnä NOMEa ja TOKOa.

Niin ja sorsastukseenkin olen päässyt osallistumaan. Joo no ne ensimmäiset kerrat ei olleet oikein meitin isukin mieleen, kun se mut mukaan metälle otti, ei siinä mitään ettenkö mä sorsaa löytäis ja sitä ottais, mut sille muodostukin ongelmaksi se etten mä meinannutkaan palauttaa sorsaa sille. Mähän meinasin omia koko sorsan itselleni, oli se mustakin niin hyvä saalis. Ja pitihän se osittain multa tulla sit hakemaan, ja äipälle tietty heti kaipaamaan et mä en tuo lintua sille . No äippäkin sit teki kyseisillä linnuilla mulle harjoituksen vuoksi palautusta ja pidemmällä matkalla meinasin sillekkin tehdä saman ja pitää saaliin itselläni, mut lopulta vein sen kuitenkin äipälle . Eli isukin kanssa me tarvittaisiin yhteisiä harjoituksia. Niin ja noiden jälkeen ollaan harjoiteltu äipän kanssa ihan nostoja ja palautuksia nimenomaan sorsalla, joka musta olisi todella ihana lintu pitää itselläni. Kiitosta sain isukilta siitä kuinka maltillinen olen veneessä ja äänetön. Eli hyvin maltan istua ja odotella/katsella eikä piippauksesta ole tietoakaan.

No on tässä kyllä tullut jo todistettua noille kaks jalkaisille, että kyllä musta vielä sorskoiraksi on. Ja oli oikein hyvä tilaisuus näyttää se silloin kun sattui olemaan Onni- isukki ja Toivo-velipuoli emäntineen ja isäntineen meillä vierailulla. Noi kaksjalkaiset urhoot olivat nimittäin lähteneet metälle ja emmännät treenasivat meitä koiruuksia, kun tuli puhelinsoitto et sorsa olis pudotettu ja tulisko joku sitä etsimään/noutamaan. Emännät päättivät laittaa meikäläisen koetukselle ja saisi toi meitin äippäkin Tiinalta sit samalla tohon käytännön puoleen apuja, josko mä mitä sille meinaisin käydä kikkailemaan. No me mentiin rauhallisesti kyseiseen kaislikko rantaan ja rauhallisesti äippä laittoi mut etsimään saalista. Eihän mulla kauaa mennyt kun mä sen löysin, sillä johan mä siitä rannalta sen hajun noukin. Yks juttu mikä mua ihmetytti hiukan, niin tämä saalis olikin vielä elossa, jäänyt haavakoksi ja kurkkasin äippää kohti josko se siellä sitä saalista jo innolla odottaisi. Äippä olikin kääntänyt mulle selän ja kyykyssä kyyhötti rannalla, mulle tuli oikeesti enämmän vauhtia, et äipälle toi on vietävä, sillä se ei tuijottanutkaan mua odottavana ja itsestäänselvyytenä eli kyllä saalis olisi sille vietävä kiireesti ennen kuin tulee muuta. Niinpä mä kiikutin haavakkoa sille lähemmäs ja lähemmäs. Ihan heti en viereen kyllä mennyt, kun kuvittelin sen nappaavan mun saaliin heti omiin hoiteisiin, mut kun ei toi vieläkään osoittanut mitään elkeitä et sorsan multa veis, niin täytyi sitä mennä tarjomaan ihan sen nenän eteen ja voi kuinka mä sain kehuja eikä se sitä multa edes heti pois ottanut. Sitten sorsa päästettiin päiviltään ja mä sain kantaa saaliin majapaikalle ja vitsit et mä olin ylpeä itsestäni . Eli voisin kutsua itseäni jo pienesti noutajaksi !

Kiitokset vielä tähän loppuun Onni-isukille ja Toivolle vierailusta ja äippä kiittää Tiinaa ja Kimmoa mukavasta viikonloppu seurasta ja treeni neuvoista ja avusta !